Vijverkafee verdubbelt bezoekers met doordachte strategie

Het Vijverkafee, dat is Limburgs leukste pop-up zomer- en winterbar. Ooit begonnen als een droom, vandaag een populaire trekpleister met méér dan 50.000 bezoekers. Met doordachte, wervende en leuke online communicatiecampagnes helpen wij het Vijverkafee groeien. Onze aanpak? Die ontdek je hieronder!

Facebook en Instagram

Een eerste belangrijke pijler van onze strategie is Facebook en Instagram. Facebook gebruiken we vooral om te adverteren terwijl we Instagram inzetten als een soort ‘blik achter de schermen’ met unieke fotocontent en veel stories.

De cijfers voor Facebook:

  • Aantal volgers: van iets meer dan 3.000 naar 13.000 volgers ofwel +425%

  • Aantal bereikte personen (2019): 475.000

  • Aantal personen dat betrokkenheid toonde: 76.500

De cijfers voor Instagram

  • Aantal volgers: van zo’n 300 naar 3.300 volgers ofwel +1200%

  • Aantal bereikte personen (2019): 90.000

  • Aantal personen dat betrokkenheid toonde: 11.250

Google Ads

Naast social media speelt ook Google Ads een cruciale rol in onze aanpak. We willen zoveel mogelijk mensen bereiken die op zoek zijn naar een leuke uitstap. Door in te zetten op gerelateerde zoekwoorden én wervende advertenties te schrijven, leiden we hen naar de website van het Vijverkafee. De cijfers voor Google Ads in 2019:

  • 145.000 vertoningen
  • 25.000 clicks of een click-through-rate van maar liefst 17,5%

Pers en influencers

Wij geloven dat een goede communicatiestrategie naast het online gedeelte, ook altijd een offline luik omvat. We kiezen daarom om in aanloop naar én tijdens het Vijverkafee regelmatig een persbericht uit te sturen. Ook influencers vinden vlot hun weg naar Diepenbeek.

We verschenen o.a. in of op:

PS. Zelfs een liefdesbrief versturen we af en toe.

Sprekende content

Last but not least zetten we aan de hand van een stevig contentplan vol in op sprekende video’s en foto’s. Het gevoel van een idyllisch vijverpark met luie ligstoelen, zalige schaduwplekjes en originele food & drink concepten willen we laten terugkomen in al het beeldmateriaal. Krijg je van onderstaand filmpje ook geen zin in vakantie?

Kan jij ook niet wachten tot de 5de editie van het Vijverkafee uit de startblokken schiet? Of wil je graag groeien met een online campagne? Geef ons een seintje!

HiPPO's werk

Facebook

Pers

Copy

Pers

Instagram

Have a cookie

Aanvaard dit lekkers om te blijven genieten van onze website!